dilluns, 15 de gener de 2007

sense CAT a les matrícules

El govern "amic" de Madrid diu que no. Va dir que sí, però ara diu que no. Que això del distintiu autonòmic serà que no. És una de les moltes pijadetes que el super estatutet va deixar a decisió dels governs "amics" de Madrid. La regió d'Europa que té més sobirania i autonomia política de tota l'Europa mundial resulta que no pot posar un petit escut, o un CAT o un ruquet a les matrícules dels vehicles dels seus ciutadans. Però bé. Això no treu que estiguem parlant d'un extra-mega-super-hiper-estatutet.
Els de Madrid, que podrien fer això simplement fent una llei que seria aprovada d'immediat, doncs comptaria amb el suport parlamentari suficient, diuen que no ho fan i s'han buscat un parell de bones raons. I dic raons i no excuses.
Primera raó: Cal un consens polític. Aquest apartat es podria arribar a superar sempre que no es posi com excusa al PP, és clar.
Segona raó: Cal un consens social. I aquí l'espifiem. Els venedors de cotxes de segona mà diuen que ni parlar-ne. Per què? perquè un cotxe amb un CAT, o un escut de Catalunya, o un petit ruquet és impossible de vendre per les espanyes, especialment per Andalusia. Caldria rematricular-lo i això són calers.
Aquest és un exemple diàfan de boicot.
A més, és un boicot fet amb espontaneïtat, amb alegria, diria jo. Sense que ningú hagi hagut de muntar cap campanya desagradable. Simplement, els compradors de les espanyes no volen tenir un cotxe amb el que pugui haver la sospita que el propietari és ciutadà, natural o immigrat, tant li fa, de Catalunya.
I a més, els concessionaris diuen que ni parlar-ne per seguretat dels compradors. És molt més fàcil que el vehicle sigui víctima d'actes vandàlics si duu a la matrícula algun símbol que l'identifiqui com a procedent de Catalunya.
I es queden tan bé, i tan frescos, i aquí no passa res.
El senyor Rubalcaba... sí, sí, el mateix de la negociació de l'extra-mega-super-hiper-estatutet, el mateix que li deuria dir al ZP que tot anava bé amb ETA i li va fer fer el ridícul més gran dels ultims anys al seu jefe quan aquest va dir que "hoy estamos mejor que ayer y algo menos que mañana" (o això era un anunci?). Aquest personatge, dic, és el que podria movent un dit fer que això de les matrícules estigués solucionat. Però es fa el longuis i on el seu predecessor va dir sí, ara ell diu no. Aquest personatge pot fer això, entre altres raons gràcies a que l'extra-mega-super-hiper-estatutet li deixa fer-ho.
Tenim bonics àlbums fotogràfics i estatutets de pacotilla que permeten que tius sinistres com el Rubalcaba se'ns rifin i a sobre ens diguin que caiem malament i millor que amaguem que som catalans i a més, i això és el millor, que la pela és la pela i que seria de molt mal gust fer que els beneficis del sector de venda de vehicles de segona ma se'n sentís, només per que alguns voldrien posar un indicador autonòmic al vehicle.
És fantàstic.
Les conseqüències són dures:
Primera. No et refiïs mai d'algú com el Rubalcaba. Segur que te la fot i a sobre et diu tonto. (pregunteu-li al ZP, segur que el Ruby no li ha fet el llit?)
Segona. Oi que ningú no es queixarà? Apelar a la consciència nacional i tota la pesca estaria molt bé, però, companys, el país és el que és. M'agradaria veure com els concessionaris catalans es manifesten a favor del distintiu autonòmic però molt em temo que callaran com uns putes. I ben fet que faran, home. Més o menys és el mateix que venia a dir ahir: si podem fer calers, siguem els més espanyolots de tots, i els drets dels clàssics de la literatura catalana, per a les editorials i no els deixessim pas anar...

Doncs això. No ens emprenyessim pas. Jo, a més, no tinc cotxe.
Publica un comentari a l'entrada