Els trens de rodalies de Barcelona no van. La mitjana, hi ha prous casos com per fer una anàlisi estadística, és que cada tres dies hi ha una avaria. No són pas poca cosa aquestes avaries, deixen a milers de treballadors tirats. Són milers d'hores de feina o de lleure perdudes.
És un daltabaix.
Aquests milers de treballadors han de buscar vies alternatives: en molts casos això significa que prenen el propi vehicle i en d'altres que passen nervis i perden temps i diners tractant d'improvisar una solució amb altres mitjans de transport públics o privats.
Es perden hores i la solució al problema és més cara per als treballadors i per la comunitat. Paga el més dèbil.
Diuen que aquestes avaries contínues són degudes a la manca d'inversió a la xarxa. Bé, doncs, no se a què esperen. Si el problema és que cal renovar una infraestructura vella, doncs ja tarden. Ignoro si amb el traspàs immediat es solucionaria res, Més viat em sembla que, simplement, les protestes anirien adreçades a altres caps. Del cert que rodalies ha de ser gestionat des de Catalunya, però cal reclamar la gestió i els diners a gestionar. Mentrestant no arribin aquestes dues coses, els que han embolicat la troca que ho arreglin. Qui penja la pilota, la va a buscar. Regles del joc.
Recordo que una de les promeses de l'Entesa era promoure el transport ferroviari i impulsar les inversions en noves línies: el tren orbital, la línia transversal entre Girona i Lleida per Vic i Manresa, el tren fins a la Seu (i fins Andorra?), la millora de la línia de Puigcerdà (i allargar-la fins Andorra i la Seu?), la millora del tren de la Pobla de Segur, increment del servei de rodalies i interurbans...
És clar, també la part que toca del TGV.
D'acord, però tot això no és res si no funciona el que ja tenim. No se com ha passat que un servei que funcionava ha deixat de fer-ho i ha esdevingut caòtic. Com ha passat? és inacceptable.
Em temo, però, que això és el que hi ha: deixadesa i incompetència. Hi hauran més avaries, més pèrdues econòmiques i més emprenyamenta. Això és molt greu. Aquestes coses no es tradueixen en un càstig al "gobierno", o al govern, o a un partit o un altre. Aquestes coses castiguen el sistema. Aquests coses provoquen abstenció, insolidaritat i desconfiança. Aquestes coses fan molt de mal.
I l'Aeroport: Quina por! quina por que fa el ZP! amb qui vol quedar bé? amb Aena? amb els funcionaris de Madrid? amb el PP? amb els votants socialistes espanyols de la corda del Bono? No ho entenc. Iberia ja ha dit, clarament, que vol fer del Prat la T5 de Madrid. Tant mana Iberia? Iberia pot dir que es pixarà a l'aeroport i en comptes de clavar-li un clatellot van a espolsar-li la titola? I del hub d'Star Alliance, què? No és millor l'oferta de Lufthansa? A què juguen Aena i Iberia? I a que juga el ZP?
Són inútils o és mala llet? Són incompetents o són enemics? Adif, Renfe, Aena, Iberia.... funcionaris de Madrid, en general, govern "amic" del ZP, també? Espanya, en definitiva? Pregunto, són incompetents o ...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada