Es van dir moltes coses: que si els joves estan més espavilats que els grans en la cosa digital; que si les xarxes socials, al contrari del que diuen els seus detractors, no aïllen sinó que socialitzen; que Internet i les xarxes socials són una eina de democratització; que els governants haurien d'adonar-se de la importància de les xarxes socials...
Bé, comparteixo les opinions vessades al documental. Tanmateix, hi ha un cosa que cada cop tinc més clara. El que és virtual, i en virtual es queda, no provoca canvis. O dit d'una altra forma: la democràcia virtual ha de sortir al carrer i fer-se real.
Les xarxes socials són llocs ideals per al debat i per a la lliure circulació d'informació. Els mitjans alternatius tenen la mateixa veu que els mitjans pro-sistema. La xarxa també és un lloc ideal per a coordinar accions. La clau, però, són les accions.
De l'11 al 14 de març de 2004, després de l'atemptat de Madrid, es va viure una situació que hauria de ser analitzada en detall. Milers de persones van trobar a través d'Internet, de mitjans digitals, de SMS, la forma de saltar-se la propaganda del règim i de coordinar-se, gairebé de forma espontània, per assetjar les seus del PP amb el crit de "Qui ha sigut?". El resultat va ser un canvi de govern contra pronòstic. No magnificaré la importància dels mitjans digitals en el canvi. És evident que l'atemptat en ell mateix, va sacsejar consciències, i que les enquestes d'abans de l'atemptat predeien un resultat molt ajustat on el PP podia no haver guanyat.
Tanmateix, m'inclino a pensar que els mitjans digitals fora del control del règim, van ser l'arma necessària (no suficient) per a la derrota del PP. No per ells, sinó perquè la gent va sortir al carrer. Una revolta, en definitiva.
Insisteixo. Xarxes socials, Internet: un enorme potencial democratitzador, però per a ser-ho de veritat han de transcendir els bits i el ciberespai i esdevenir carn al carrer. la guerra és a Matrix, però també a Sion.
Aprofitant, doncs, el moment propici per a la dissidència, encasto aquí un Power Point que m'ha arribat al correu. És sobre la grip A, o grip del porc, o "grip nova" que és el nom guai que li han posat els experts en màrqueting.
El Negocio De La Gripe A
View more presentations from abaranguer.
Interessant, eh? Sí, és curiós com es parla tant de la grip del porc. Tot plegat, amb algunes llicències dramàtiques, coincideix de forma un pel angoixant amb l'argument d'una peli interessant que també vaig veure ahir: "V de Vendetta", basada en l'extraordinari còmic de mateix títol. Recomanació: llegiu el còmic, i veieu la pel·lícula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada