Pàgines

diumenge, 28 d’octubre del 2007

TAV al Prat

I perquè no el Prat com a estació definitiva per l'alta velocitat? jo no ho veuria tan malament.Te un avantatge fonamental: Per arribar a La Sagrera no caldria passar per sota de Barcelona. Es podria passar per darrera Collserola i voltar pel Vallès. Sants no seria l'estació d'entrada del TAV, però les rodalies funcionarien i no s'ensorraria la Sagrada Família ni mig Eixample. Haurien de reconvertir les obres realitzades en un passeig, sense calaix, o si vols, es podrien soterrar les línies de rodalies (ara segurament costaria, tenint en compte la quantitat de ciment injectat per estabilitzar el terreny).

L'equip de govern de l'ajuntament segurament dirà que no, que cal fer el túnel, que cal fer-lo passar per sota de Barcelona doncs el túnel permetria doblar la capacitat de trens de rodalies dins de la ciutat, i sobretot, s'evitaria parlar del pla del TAV pel Vallès que apadrina CiU.
El problema és que qui justifica aquest túnel? el guany en mobilitat que s'obtindira pagaria el preu de la por? dels accidents que poden haver-hi? dels milions d'hores de tot tipus d'activitat perdudes ? segur que ho compensa?

Vist el que hi ha, i amb el gir inesperat de la situació en proposar el Prat com estació provisional de l'alta velocitat, el pla del TAV pel Vallès pren, de cop, una nova perspectiva. Perquè no?

Només cal mirar un plànol per adonar-se que passant pel Vallès és com menys afectació de territori urbanitzat hi ha, i menys densitat d'infraestructures. L'obra deixaria de ser de molt alta dificultat segons el llenguatge dels polítics, cosa que deu voler dir impossible segons els tècnics, per passar a ser una obra difícil, i punt.

Passar per terrenys poc urbanitzats és un factor molt important. No és la Sagrada Família, que també, és el munt d'habitatges particulars que es poden veure afectats. És la por a ensorraments com el del Carmel però de proporcions encara més dramàtiques. És la por a la perdua de vides humanes. Por que, de fet, és una tristissima realitat, doncs ahir mateix s'informava d'un altre accident mortal d'un treballador de les obres del TAV. Aquesta por és la que el desastre de les obres de l'alta velocitat ha ficat al cos.

Si realment el ZP el que vol és inaugurar alguna cosa abans de les eleccions, per mi ja pot fer-ho al Prat. I que soterrin les vies que parteixen l'Hospitalet i Sants en dos. Que arreglin allò. Que guanyin l'espai de les vies per a fer un passeig. Que no facin el calaix! I sobretot, que deixin de jugar, que estem parlant de la vida de la gent. De gent que té por. Tenen por de que se'ls ensorri la casa.

Siguin humils, per una vegada: l'han cagat. La milionada que s'han gastat no serveix per res. Però deixin de gastar en això. Tota aquesta despesa malgastada ara tant és. El que importa és que encara es pot salvar. Aturin-se al Prat. Tombin cap al Vallès i, per darrera la muntanya voltin Barcelona. Entrin directes a la Sagrera amb un túnel. Sense fer malbé res mes. I arreglin els desperfectes entre el Prat i Sants. Deixin-ho, almenys, com estava.

I vagin-se'n.