divendres, 17 d’agost de 2007

Perú i infraestructures.

Només es pot fer una cosa: ajudar als peruans. Això és indefugible. En aquest sentit, les crides a la població han estat clares: envieu diners, més que no pas materials. Perú és un país de desenvolupament mitjà que amb els recursos extraordinaris aportats estarà en condicions de fer front als danys.
Cal ajudar. Crec que és el que cal fer.
És el que cal fer malgrat la mesquinesa de certes corporacions. Segons el TN, Iberia, qui si no, ha cobrat bitllet a l'equip que marxava al Perú a ajudar a trobar cossos entre la runa. També ha cobrat pels gossos ensinistrats de l'equip.
Com més rics, més porcs.
Com rics són tots els bancs i caixes que cobraran comissions per les transferències bancàries que es faran per ajudar als peruans.
Què porcs i què malparits.
Malgrat això, cal ajudar i caldrà que hi vagin valents a ajudar. Malgrat les rates que ni al davant la desgràcia humana s'aturen en el seu afany de fer negoci.
Dic jo que caldria promoure una llei que, en cas de desastre, impedís que les corporacions se n'aprofitessin. O sigui, que en el cas d'Iberia, el transport dels equips fos gratuït.
Ja que no són prou persones per noliejar els vols d'ajuda per ells mateixos, almenys que no els cobrin; i pels bancs, que les transferències de diners canalitzades oficialment per ajudes als damnificats per catàstrofes no paguin comissions bancàries. Jo ja no demano l'aplicació de la taxa Tobin, que em semblaria molt bé, no, jo només demano que es respecti la dignitat humana.
Ja que aquests porcs es comporten com això,i han renunciat a la seva dignitat com a persones per esdevenir bèsties, si més no, que es faci una llei per obligar-los a respectar la condició i dignitat humana de les víctimes.

I segona. El Carod diu que RENFE, AENA i tots aquests serveis amb l'E d'Espanya i que es gestionen a Madrid no funcionen i que els catalans ja estan cansats. Jo diria que estan emprenyats. També diria que, per exemple, el servei de FGC que te una C de Catalunya i que es gestiona des de barcelona és, efectivament un servei ben gestionat. Però afegiria jo: llàstima que ens els darrers 23 anys no s'hi hagi afegit ni un sol tram de línies noves als FGC. Exceptuant, potser, el cremallera de Montserrat, que no es pot dir que sigui exactament un servei adreçat als treballadors que cada dia van a la feina.
El servei d'FGC és bo i ben gestionat, però mai es va apostar pel tren en els darrers 23 anys. I era responsabilitat directa de la Generalitat. Espero que els governs catalanistes, ecologistes i d'esquerres assumeixin el repte de desplegar el ferrocarril pel Principat.
A veure si és veritat. A veure si ens comportem com un govern d'esquerres de veritat. No es pot dir que es vol posar un aeroport privat i quedar-se tan frescos. Això és cosa del conseller Nadal, oi? aquest senyor hauria de dimitir. Més enllà de que caldria discutir si cal un altre aeroport, el que és segur és que abans de posar un aeroport privat, el que cal és un transport públic de qualitat i a bon preu. Estem d'acord, conseller? jo vull polítiques d'esquerra, conseller, i mobilitat sostenible. A Barcelona li cal un gran aeroport internacional, segur, i dic jo que hauria de ser el Prat. I també crec que cal escoltar als militants verds que protesten a Heathrow.
Au, ja estic més descansat.
Publica un comentari a l'entrada