Igualment com amb les de Gràcia, sembla que les festes de Sants no passen per la seva millor època. A Sants, que hi han menys carrers participants, les baixes es noten molt.
En tot cas, i a falta de veure encara els carrers Finlàndia, Sagunt, Plaça de la Farga i Guadiana el que sí que cal dir és que, malgrat tot, hi ha molta il·lusió i esforç posat.
Tots els carrers s'han guarnit. Tots són bonics i tots mereixen un aplaudiment. Tanmateix, cal felicitar a l'associació d'Alcolea de dalt pel seu homenatge als 30 anys d'Star Wars. Espectacular el destructor imperial que enfila el carrer Alcolea en direcció Tibidabo.

I molt bones les disfresses de soldat imperial amb que s'han presentat a recollir el primer premi avui al carrer Valladolid. Disfresses i equipament dignes de la legió 501. A l'entrega hi ha assistit el conseller d'interior Joan Puigcercós, fill de Ripoll però veí de Sants. Festa gran amb autoritats i tot.
I també em queda per passar, ni que sigui un momentet, per la festa alternativa. Festa que s'anomena alternativa, però que, de fet, ja és tan tradicional i imprescindible com la festa de les associacions de veïns.
Avui i demà encara hi ha festa als carrers. Avui i demà encara hi haurà música, patxanga i diversió al carrer.
La festa major de Sants és per mi l'última gran festa major d'estiu. La que anuncia la fi de les vacances. Després ja ve el setembre i la tornada de tothom a la feina. És el comiat de l'estiu quan el sol encara és el rei. Les festes de la Mercè venen després de tombar l'equinocci de tardor i anuncien la marxa cap la foscor de l'hivern.
Serà cosa, doncs, d'aprofitar el temps.
Que Sant Bertomeu, patró de Sants (i de Sitges i d'Igualada, si no m'erro), us acompanyi.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada