Pàgines

dijous, 28 de setembre del 2006

Campanyes. Educació.

Massa dies sense entrar al bloc. He patit la crisi de la pantalla en blanc. Quines coses!
De totes formes tinc algun material que vull comentar. Anem per feina:
Campanya electoral: "Jo sóc maco, aquell és lleig". Aquesta és la frase que resumeix l'aspecte que està prenent la campanya. Els eslògans més o menys sofisticats acabaran sent això. El d'IC, per exemple, "Hi ha una forma intel·ligent de ser d'esquerres" ("Jo sóc llest, aquell és tonto"); el de CiU: "Més tripartit, no gràcies", En resum, "aquell no, jo sí" aquest ni tan sols aporta una raó; el PP "Que guanyi el sentit comú", és dir, "jo sóc asenyat, aquell és tonto"; I el PSC? "Fets, no paraules". El PSC apel·la a l'obra de govern. ERC treballa amb dos idees: una, marcar diferencies: "esquera.somcomsom.cat", doncs és tracta de mantenir la tercera via entre CiU i PSC; i segona, "Esquerra, bon govern". Fa com el PSC, i també apel·la a l'obra de govern. D'alguna manera, els partits de govern tiren del recurs lògic de destacar la tasca feta. La campanya d'IC, en canvi, no fa un eslògan amb el recurs aparentment evident. Curiós. Potser es veuen a l'oposició els propers quatre anys. De totes formes, esgrimir l'obra de govern tampoc és gran cosa. Trobo a faltar un eslògan engrescador.
O que expliquessin molt clar quines propostes tenen, per exemple, en educació:
Sobre educació afegeixo aquí una noticia de redacció de l'AVUI d'ahir (per l'hora que és), dijous:

"Un 15% dels professors d'ESO són agredits

Un 15% dels professors de secundària asseguren haver estat agredits físicament alguna vegada, i el 73% verbalment. El 13% dels docents reconeixen sentir por en entrar a una classe, segons un estudi del sindicat CSI-CSIF difós ahir.

A primària, un 47% dels mestres afirmen haver patit agressions verbals, i un 7% diuen que n'han patit de físiques. Un 9% dels mestres diuen que entren a l'aula amb por, segons dades de les 12.376 enquestes fetes a tot l'Estat entre docents de l'ensenyament públic. Habitualment, les agressions i faltes de respecte són obra d'alumnes a l'aula. Aquests comportaments han tingut conseqüències mèdiques per al 19% dels docents.

Segons l'estudi, el 88% dels professors a secundària i el 83% de primària manifesten que han patit faltes de respecte algun cop a la seva vida professional. El president d'Ensenyament de CSI-CSIF, Eliseo Moreno, va comentar que "la falta de respecte i les agressions verbals estan destrossant la convivència als centres escolars". Aquest és "el gran problema" de l'educació en aquests moments, va dir.

Moreno va recordar que "la família ha de ser el primer àmbit educatiu", i va remarcar que un nen no pot rebre el primer "no" d'un adult a l'escola, perquè en aquest cas "veurà el professor" com un "enemic".

Redacció"

Déu n'hi do... Avui han anunciat que tornaran a fer la "Super Nanny" per la TVC. I justament avui, hi havia un fil força actiu al Racó Català sobre intel·ligència emocional i la seva aplicació a l'ensenyament... Sembla que s'està creant un consens entorn el retorn a certa forma amb més autoritat (que no autoritària) d'educació a les escoles. L'educació és fonamental. l'educació comença a la família. Ho farem bé? Què vol dir fer-ho bé? Què cal fer amb un nen rebel? què fer amb un nen maleducat, xulet, buscaraons, violent?...
Per casa corre el llibre "Saber dir no" de l'Asha Philips, que me'l llegirè. També han recomanat al Racó el llibre "Llibertat emocional", que potser me'l compraré per llegir-me'l també.
Tasca per fer: elaborar una llista amb tots els llibres d'educació infantil que corren per casa i llegir-me'ls abans que ja no tingui sentit perquè el tete s'ha fet gran! I , és clar, amb criteri, aplicar el que pugui haver après.
Ser pares potser era molt natural fa 10.000 anys. Avui te, penso, algunes dificultats afegides, així que encara que després potser trobi que no em són útils, tampoc està de més llegir reflexions i recomanacions d'experts en educació (tindran fills?).